5 sposobów na zwiększenie CTR w kampaniach Google AdWords

Jeśli interesujesz się marketingiem, z pewnością wskaźnik CTR nie jest Ci obcy. Jeśli nie- z chęcią opowiem Ci o kilku istotnych faktach, które pomogą nie tylko zrozumieć działanie tego współczynnika, ale również ulepszyć realizowane przez Ciebie reklamy

 

CTR czym jest?

CTR czyli Click Through Rate, to jeden z najbardziej podstawowych wskaźników, pomagający mierzyć skuteczność kampanii Google AdWords. Oblicza się go poprzez stosunek liczby kliknięć do ilości wyświetleń danej reklamy. To oznacza, że jeśli Twoja reklama wyświetli się sto razy i kliknie w nią 5 użytkowników, wtedy CTR wyniesie 5%.

Warto pamiętać, że CTR przypisywany jest nie tylko każdej reklamie w kampanii, ale również każdemu słowu kluczowemu.

Dlaczego jest ważny?

Warto na bieżąco analizować ten współczynnik, ponieważ w głównej mierze od niego zależy jaka wartość Wyniku Jakości zostanie przypisana do poszczególnych słów kluczowych w Twojej kampanii.

Wynik Jakości jest znów odpowiedzialny za naliczanie realnych kosztów i pozycje reklamy w wyszukiwarce.

Jakie są sposoby na podwyższenie wyniku CTR?

  • dobrze zorganizuj strukturę swojego konta reklamowego

Z doświadczenie wiem, że ten niby podstawowy aspekt ma ogromne znaczenie i bardzo wpływa na efektywność całej kampanii.

Zwróć więc uwagę na odpowiednie pogrupowanie słów kluczowych w odpowiadające im grupy reklam. Ważne jest aby w każdej grupie reklam znalazły się reklamy odpowiadające tylko jednej tematyce. Dzięki temu, użytkownikowi, które wpisze zapytanie odpowiadające Twoim słowom kluczowym, zostaną wyświetlone odpowiednie reklamy.

  • sprawdzaj różne dopasowania słów kluczowych

Wybór typu dopasowania, także znacząco wpływa na CTR reklamy. Dlatego powinieneś na bieżąco sprawdzać skuteczność różnych typów. Nie zapominaj również o stosowaniu wykluczeń. Dzięki temu wyeliminujesz przypadkowe wyświetlenia Twojej reklamy, zwiększając CTR i jednocześnie zmniejszając koszty.

  • korzystaj z Keywords Insertion Tool w nagłówkach reklamy

Jest to świetnie narzędzie do dynamicznego wstawiania słów kluczowych w treści reklam. Dzięki niemu w Twojej reklamie pojawią się słowa kluczowe, idealnie pasujące do zapytania użytkownika.

Jak to działa?

Załóżmy, że reklamujesz sklep ze słodyczami. Możesz użyć kodu wstawienia słowa kluczowego w nagłówku reklamy:

Nagłówek: Kup {keyword:czekoladki}

AdWords będzie dążyć do zastąpienia tego kodu jednym ze słów kluczowych w grupie reklam („gorzkie czekoladki”, „czekoladki bez cukru”, „czekoladowe praliny dla smakoszy”), ale jeśli będzie to niemożliwe, zostanie użyte słowo „czekoladki”.

Zwróć uwagę, że hasło wyszukiwane przez użytkownika może się różnić od słowa kluczowego.

Wyszukiwane hasło:Reklama może wyglądać tak:
baton z gorzkiej czekoladyKup gorzkie czekoladki
www.example.com
Wyborne czekoladki z Sanoka
Bezpłatna dostawa od 50 zł
czekoladki bez cukruKup czekoladki bez cukru
www.example.com
Wyborne czekoladki z Sanoka
Bezpłatna dostawa od 50 zł
czekoladowe praliny dla smakoszyKup czekoladki
www.example.com
Wyborne czekoladki z Sanoka
Bezpłatna dostawa od 50 zł
  • oryginalny tekst reklamowy

Ponieważ podczas tworzenia reklamy masz ograniczoną ilość znaków, musisz je wykorzystać w sposób oryginalny i przyciągający uwagę. Tutaj powinieneś zadać sobie także pytanie- dlaczego użytkownik miałby kliknąć akurat w moją reklamę? Co ją wyróżnia? Co wyróżnia moją usługę na tle konkurencji?

Eksponuj zalety swojego produktu, pokaż, że możesz zaoferować więcej niż inni, używaj liczb, zadaj pytanie, używaj słów, które przyciągają („nowość”, „darmowy”, „gratis” itp.)

Prócz tego, dobrą praktyką jest także powielenie słowa kluczowego w tekście reklamy. Pamiętaj, że użytkownik częściej klika w reklamę, której nagłówek jest odpowiadający wpisanej przez niego frazie.

  • używaj rozszerzeń

Rozszerzenia reklam dają nam dodatkowe miejsce na przekazanie użytkownikowi kolejnych wartościowych informacji nt. firmy, promocji, oferowanych usług itp. Ponadto zwiększają widoczność reklamy i wpływają na jej ranking.

  • stale monitoruj wyniki swojej kampanii

Powiedziałabym, że najważniejszą rzeczą podczas tworzenia reklam AdWords jest ciągłe testowanie i stała analiza wyników kampanii, wysnuwanie wniosków oraz ich wdrażanie. Tylko w taki sposób będziemy osiągać coraz to lepsze wyniki, co przełoży się na zwiększenie ilości konwersji oraz stałe obniżanie kosztów reklamy.

Analizując raporty, nie można pominąć także narzędzia Google Analytics, które pomoże Ci jeszcze efektywniej zarządzać promocją Twojej firmy.

Powodzenia!

moze zainteresować Cie także Więcej o autorze

Dodaj swój komentarz do artykułu

Bądż na bieżąco i zapisz się do Newslettera

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

FreshMail.pl