10 narzędzi ułatwiających prowadzenie strony www lub bloga

2

Prowadzenie bloga, strony www, lub fanpagu na Facebooku zajmuje Ci zbyt dużo czasu? Nie masz pomysłu na oryginalną grafikę do wpisu? A może obawiasz się, że ktoś mógłby powielić tekst, który stworzyłeś?

 

Jeśli chociaż na jedno z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, już dziś skorzystaj z szeregu narzędzi, które powinny znacznie ułatwić i przyspieszyć Twoje działania!

A co dodatkowo przemawia na ich korzyść?

Omawiane propozycje są łatwo dostępne, w większości darmowe i niezwykle proste w użyciu, a jednocześnie nieocenione w pracy Copywritera, Blogera, Specjalisty Social Media, Content Managera, i każdego, kto chce stworzyć efektywną, wyróżniającą się i szybko zapadającą w pamięć stronę!

Gotowy? Zaczynamy!

Canva

Jeśli potrzebujesz szybko stworzyć prostą, a zarazem interesującą grafikę, to musisz wiedzieć, że Canva jest najczęściej polecanym narzędziem on-line! Jest to także jeden z najbardziej intuicyjnych graficznych programów, z którym łatwo poradzi sobie nawet mniej zaawansowany użytkownik! Za pomocą tego narzędzia szybko przygotujesz m.in.: grafiki do postów,  wpisów, tło do wydarzenia na Fb, infografikę i wiele innych oryginalnych zdjęć.

Pixabay i Flickr

Jeśli natomiast potrzebujesz interesujących, oryginalnych a do tego świetnych jakościowo zdjęć- koniecznie zajrzyj na Pixabay, Flickr lub Picjumbo!

My szczególnie polecamy Pixabay, który stanowi niewątpliwie jedną z największych i najbardziej popularnych darmowych baz zdjęć. Dzięki dużej intuicyjności tej strony i wielu filtrom, szybko znajdziesz oczekiwane zdjęcia. Co więcej-  udostępniane grafiki są na licencji CCO, dzięki czemu nie musisz się martwić o prawa autorskie!

Language Tool i Zacerka

Ile razy zdarzyło Ci się, że pisałeś tekst i pomimo wielu poprawek, wciąż nie byłeś pewien, czy nie przeoczyłeś literówek, powtórzeń lub błędów? W takich sytuacjach z pomocą przychodzi Language Tool 🙂 Jest to świetne narzędzie, które z całą pewnością powinna znać każda osoba, tworząca rozmaite treści. Jego działanie jest niezwykle proste- po wklejeniu tekstu, program zaznacza błędy i potknięcia językowe.

Natomiast krok dalej zrobili twórcy Zacerki. To narzędzie nie tylko wskaże nam popełnione błędy, ale także je za nas poprawi! Polecamy przetestować oba narzędzia.

Copyscape I Plagiarism Checker

Jeśli obawy przed możliwością skopiowania Twoich tekstów spędzają Ci sen z powiek, koniecznie zastosuj Copyscape! Jest to popularny wykrywacz plagiatów w sieci. Po wklejeniu linka do sprawdzanego artykułu, otrzymasz listę stron, gdzie dany tekst się pojawił.

Jeśli natomiast chcesz sprawdzić unikalność własnych tekstów, polecamy zastosować Plagiarism Checker. Dzięki niemu poznasz w ilu procentach Twój tekst przypomina inny w sieci.

PDF Compress

Idealne narzędzie do kompresji przesyłanych PDF-ów. Nieocenione w chwili, gdy potrzebujesz przesłać mailowo prezentacje, oferty dla klienta, czy inne bardziej obszerne publikacje. Co najważniejsze- PDF Compress potrafi „odchudzić” dane nawet trzykrotnie, bez straty jakości!

TinyPNG

A jeśli zdarza Ci się nie móc załadować danego obrazu z powodu jego zbyt dużego rozmiaru- z pomocą przychodzi TinyPNG! To proste narzędzie sprawi, że Twoje grafiki będą lżejsze, bez wizualnej utraty na jakości. Twoje zdjęcia, pozostaną także w tej samej rozdzielczości. TinyPNG jest niezastąpiony szczególnie podczas wgrywania zdjęć na portale Social Media.

What Font Is

Jeśli podczas surfowania po internecie wpadł Ci w oko interesujący font, ale nie wiesz jak się nazywa i nigdzie nie możesz znaleźć jego źródła- to także nic straconego! Zerknij na What Font Is a na pewno szybko odnajdziesz interesującą Cię czcionkę lub poznasz jej najbardziej adekwatny zamiennik.

 

 

2 Komentarzy
  1. Wiola

    Dzięki przyda się

  2. Olek K.

    Fajnie się czyta. A artykuł merytorycznie suuupcio!!

Dodaj swój komentarz do artykułu