4 sposoby na skuteczny slogan reklamowy
Postaw na emocje
Dobra reklama powinna wykreować w odbiorcy potrzebę posiadania danego produktu. Idealne hasło reklamowe powinno więc bazować na emocjach odbiorcy. Pokażmy, że życie osoby, która dokona zakupu będzie lepsze i łatwiejsze, jeśli zacznie używać naszego produktu.
Uwydatnij najlepsze cechy reklamowanego produktu
Skup się na kilku cechach, odróżniających Twój produkt od konkurencji. Dobrze, jeśli nie powiesz o nich wprost, ale użyjesz metafory. Warto podprogowo sugerować odbiorcy pewne skojarzenia. Dzięki temu, hasło reklamowe nie będzie dostrzeżone automatycznie, lecz odbiorca będzie musiał na chwilę się zatrzymać, by pomyśleć.
Bądź oryginalny
Nie warto korzystać z utartych schematów myślowych. Aby stworzyć dobry slogan, należy znacząco wyróżniać się na tle konkurencji. Baw się więc kontekstem kulturowym, używaj gry słów, zaprzeczaj prawdom ogólnym itd.
Twórz zwięzłe hasła
Pamiętaj, że jeśli chodzi o slogany reklamowe- w cenie jest minimalizm formy, a przy tym maksymalizm treści. Im więcej napiszesz, tym dalej odciągniesz uwagę odbiorcy. Dobre hasło powinno być więc konkretne, zwięzłe, sugestywne i chwytliwe.