Programowanie WWW & E-marketing

7 błędów popełnianych przy uruchamianiu kampanii na Facebooku

0

Zerknijcie na 7 najczęściej popełnianych błędów, popełnianych przy tworzeniu reklamy na Facebooku!

  • zły dobór celów reklamowych- np. reklama na polubienia, która nie ma odzwierciedlenia w kontekście sprzedaży firmy
  • brak precyzyjnie określonej grupy docelowej- niedokładna analiza grupy docelowej, wpływa na jej jakość i sprawia, że możesz kierować reklamy do osób mało nimi zainteresowanych
  • kreacja reklamowa i strona docelowa są zupełnie odmienne- bardzo ważne jest, aby teksty, grafika, kolorystyka użyta w reklamie oraz na stronie docelowej- były ze sobą spójne. Dzięki temu, po kliknięciu w reklamę, klient zyska pewność, że jest w odpowiednim miejscu
  • niewykorzystanie piksela Facebooka- gdy nie podepniemy piksela Facebooka, nie będziemy mogli mierzyć konwersji a także używać remarketingu.
  • nieodpowiednie umiejscowienie reklamy- nieprzemyślane umiejscowienie reklamy może zjeść znaczną część Twojego budżetu
  • zbyt szeroka grupa docelowa i nie wykorzystywanie wykluczeń- starajmy się targetować reklamy jak najbardziej precyzyjnie. Dzięki temu, zyskamy pewność, że trafimy do naprawdę zainteresowanych naszą reklamą odbiorców
  • brak wezwania do działania- każda wartościowa reklama musi go zawierać! Użytkownicy reagują na proste komunikaty i lubią, gdy prowadzi się ich „za rękę” i jasno komunikuje, jakie działanie mają wykonać

Dodaj swój komentarz do artykułu