7 mitów na temat Content Marketingu
Content Marketing jest jedną z najbardziej efektywnych form pracy nad wizerunkiem firmy oraz wspierania sprzedaży. Według danych Google, z każdym rokiem zainteresowanie tą formą reklamy jest coraz większe. Jednak nie wszyscy są do niego jednakowo przekonani. Poniżej przedstawiamy zestawione z faktami- najczęstsze pytania i obiekcje klientów na temat Content Marketingu.
Prawdą jest, że jedne branże są trudniejsze w opracowywaniu treści, drugie nieco łatwiejsze, ale tak naprawdę nie ma dziedziny, w której nie znalazłby się jakiś ciekawy temat. Skoro dany biznes jest rentowny, to znaczy, że jest popyt na dane produkty/usługi. Odbiorcy poszukują rozwiązań, które oferujemy, więc my również możemy kreatywnie odpowiedzieć na ich potrzeby. Warto zwrócić szczególną uwagę na wysoki poziom ekspercki tekstów oraz ich oryginalną formę.
Z takim przekonaniem spotykamy się bardzo często, choć jest ono niesamowicie błędne. Obecnie dzielenie się wiedzą, nie tylko jest podstawowym założeniem dobrego Content Marketingu, ale również wzmaga wartość ekspercką firmy w oczach klientów. Ponadto edukowanie klientów, wcale nie musi sprawić, że przestaną korzystać z naszych usług. Bardzo często dzieje się wręcz przeciwnie! Klient po przeczytaniu danych treści, uświadamia sobie określone kwestie i tym samym budzi się w nim potrzeba zakupowa. W artykułach, np. na blogu firmowym możemy także zawrzeć najważniejsze słowa kluczowe, co będzie bardzo dobre dla pozycjonowania. Dzięki temu, zwiększy się ruch na stronie oraz docelowo- zwiększy sprzedaż.
Prawdą jest, że Content Marketingu nie można postrzegać, stricte jako narzędzia sprzedażowego. Content Marketing sprawia, że dzięki ciekawym, angażującym treściom, generuje leady i dociera do klientów, na każdym etapie lejka sprzedażowego. Dzięki temu, efekty Content Marketingu są zazwyczaj długofalowe i rzetelnie wypracowane. Po kilku miesiącach cyklicznych działań, osiągamy efekt kuli śnieżnej i nasza wypracowana strategia oraz stworzone treści, będą procentować.
Jeżeli jednak zdarzy się, że Content Marketing nie przyniesie nam zamierzonych rezultatów, warto przeanalizować poniższe powody:
- chaos- w efektywnym Content Marketingu priorytetem jest stworzenie dobrej strategii. Wizja komunikacji marki musi być spójna.
brak jasno określonej grupy docelowej- na Content Marketing zawsze należy spojrzeć z perspektywy kampanii reklamowej czy akcji marketingowej. Musimy posiadać zarówno strategię jak i jasno określony target, do którego się zwracamy.
brak budżetu- musimy mieć przeznaczony odrębny budżet na dystrybucję treści czy ciekawą grafikę.
brak jasno określonych celów- rozpoczynając działania Content Marketingu, powinniśmy jasno określić, jakich efektów oczekujemy i określić metody ich weryfikacji. Mogą nimi być np. generowanie leadów, wzrost świadomości marki, ilość zapytań ofertowych.
Kto tak uważa, niech pamięta, że głównym zadaniem content marketera jest zainteresowanie czytelnika i przekazanie mu jak najbardziej atrakcyjnych i merytorycznych treści, odpowiadających jego potrzebom. Tym samym, cykliczna aktualizacja strony i wzrost ilości wzmianek o firmie, sprawią, że pozycja w wyszukiwarce się poprawi. Jednak, jest to efekt uboczny działań Content Marketingowych, a nie ich główny cel.
Tekst,na stronie firmy powinien zawierać ważne słowa kluczowe, ale najważniejsze- aby był spójny, merytoryczny i ciekawy dla odbiorcy, a nie tylko dla wyszukiwarek.
Nie należy mylić Content Marketingu z promocją poprzez chwytliwe i zapadające w pamięć hasła reklamowe, czy mowy sprzedażowe.
Jego zadaniem jest uwypuklenie zalet oferowanego produktu/usługi, poprzez zakodowanie w świadomości odbiorcy, że wybór naszej marki jest naturalną odpowiedzią na jego potrzeby.
Nie zawsze! Owszem, warto na stronie umieścić zakładkę blog lub aktualności, gdyż dzięki temu nasza strona będzie na bieżąco aktualizowana, a dzięki artykułom będziemy mieć okazję na bieżąco nasycać ją danymi słowami kluczowymi i tym samym wspomożemy pozycjonowanie. Ale jeśli chcielibyśmy zrezygnować z tej formy, w żadnym wypadku nie ogranicza to możliwości kampanii Content Marketingowej. Na marketing treści składa się szereg rozmaitych form podawczych.
Warto wykorzystać Video, infografiki, ebooki, webinary, szablony czy podcasty.
Działania Content Marketingu są działaniami długofalowymi. Nie przeszkadza to jednak, w ustawieniu konkretnych KPI, które będziemy na bieżąco mierzyć i analizować.
W statystykach, warto szczególną uwagę zwrócić na:
- ruch na stronie
procent powracających użytkowników
czas spędzony na stronie
-konwersje dla CTA zawartego w treściach
- ilość leadów pozyskanych z publikacji danego materiału (np. ilość pobrań ebooka)
Coraz więcej w Sieci artykułów na temat CM. Jak to mówią content is king!