Content Marketing. Co to takiego?
Pewnie wiele razy słyszałeś pojęcie Content Marketingu. Ale czy zastanawiałeś się konkretnie, czym on właściwie jest i dlaczego obecnie nazywa się go najpotężniejszym i najbardziej skutecznym narzędziem promocyjnym?
Ciekawi Cię, jak to się dzieje, że efekty Content Marketingu są długofalowe i mogą przynosić korzyści nawet po okresie aktywnego promowania? A może spotkałeś się z szeregiem opinii i mitów na temat tej formy promocji i chciałbyś je skonfrontować z faktami?
Zerknij na poniższy artykuł, w którym znajdziesz odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania!
UWAGA: Content Marketing, nie może być jednak postrzegany jako fabryka treści. Dobry specjalista od contentu wie, że w procesie content marketingowym, priorytetem jest wsłuchanie się w potrzeby odbiorców, zrozumienie ich i dopiero na końcu- zaspokajanie. W tym celu wykorzystuje się szereg narzędzi m.in. monitoring czy dialog z konsumentami w serwisach społecznościowych. Następnie wyciąga się wnioski i na tej podstawie dopasowuje odpowiednią strategię komunikacyjną.
Nie należy mylić także pojęć contentu i content marketingu. To, że coś jest treścią, nie oznacza, że jest również content marketingiem. Marketing treści, jest procesem, odwołującym się nie tylko do potrzeb odbiorców, ale także do wyznaczonych strategii i polega na ciągłym pomiarze oraz ulepszaniu działań. Nie są to więc działania podejmowane doraźnie, w celu uzyskania określonego, tymczasowego rezultatu.
Content Marketing nakierowuje konsumenta na pewne myśli i zachowania, zgodne z intencją promowanej marki, którą stawia w roli eksperta. Marketing treści jest więc potężnym narzędziem do kształtowania opinii, budowania lojalności, zmiany pewnych postaw i przekonań u konsumentów i wreszcie – do zwiększenia sprzedaży.
Dzięki unikalnym i angażującym treściom, odbiorca otrzymuje określone, realne korzyści w postaci bogactwa wartościowej wiedzy, specjalistycznych opinii czy eksperckich porad. Jednocześnie, uznaje promowaną markę za eksperta w branży i tworzy z nią pozytywne skojarzenia. Dzisiaj, gdy konsument jest nieustannie atakowany rozmaitymi komunikatami i reklamami, wartościowe treści są chętnie czytane. Dodatkowo, mogą być udostępniane i komentowane, dzięki czemu dowiaduje się o nich wiele osób a później pozostają w zasobach internetu, umożliwiając ciągłe odwoływanie się do nich. Ten fakt, jest także bardzo istotny z punktu widzenia pozycjonowania, bowiem oryginalne i wartościowe treści sprawią, że Google uzna naszą stronę za ciekawą i przydatną dla odbiorcy, zwiększając tym samym jej pozycję w wyszukiwarce. Pamiętajmy, że obecnie rozmaite kanały informacyjne są niezwykle zróżnicowane, co oznacza, że nie ma niemal żadnych ograniczeń treści i zasięgu publikacji. Warto wykorzystać ten fakt, szczególnie, że marketing treści nadal jest jednym z tańszych działań promocyjnych.
Nigdy nie powinniśmy myśleć o Content Marketingu jak o kampanii reklamowej. Najważniejszą różnicą jest to, że Content Marketing jest procesem ciągłym, który nigdy nie powinien się kończyć. Im więcej oryginalnych treści stworzymy, tym bardziej przyciągniemy klientów do swojej firmy, zachęcimy do kontaktu, a w efekcie doprowadzimy sprzedaży. Pamiętajmy o tym, że dobre treści zostają i działają długoterminowo, nieustannie pomagając ugruntować naszą profesjonalną pozycję w opinii odbiorców.
Z uwagi, że blogi są zazwyczaj fundamentem działań Content Marketingowych, marketing treści często jest utożsamiany z prowadzeniem bloga. Jednak pamiętajmy, że sam blog to jeszcze nie jest content marketing. Zadaniem marketingu treści jest jak najlepsze opowiadanie o promowanej marce. Blog może być jednym z narzędzi, ale dobra strategia Content Marketingowa wykorzystuje także wiele innych kanałów promocyjnych. Mogą nimi być: ebooki, sieci społecznościowe, webinary itd.
- przyciągniesz klientów
- wzrośnie rozpoznawalność Twojej marki
- ukształtujesz profesjonalny wizerunek eksperta w branży, autorytetu
- wzbudzisz zaufanie i lojalność klientów
- zbudujesz partnerskie relacje z odbiorcami
- nienachalnie i skutecznie wpłyniesz na decyzje zakupowe klientów
- zwiększysz zasięg komunikacji marketingowej
Fajny wpis. Dzięki