Jak wykorzystać biznesowo najnowsze funkcje Facebooka?
Obecnie, Social Media odgrywają kluczową rolę nie tylko społecznościową, ale także biznesową- są bardzo ważnym elementem promocyjnym i komunikacyjnym marki. Jednym z najpopularniejszych i najszybciej rozwijających się portali Social Media jest Facebook, który stale ulepsza istniejące funkcje oraz co jakiś czas wprowadza nowe. Warto zapoznać się z najnowszymi, wdrożonymi na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy aby ciekawie wykorzystać je w swoich działaniach biznesowych. Sprawdźcie jak!
Zmiana nr.1: Facebook Reactions
Facebook już dawno zapowiadał tę zmianę. I stało się! W końcu użytkownicy największego portalu społecznościowego mogą wyrażać inne emocje, niż tylko: „lubię to”. Pojawiło się pięć dodatkowych reakcji: „super”, „ha ha”, „wow”, „przykro mi”, „wrr”. Ta zmiana wpłynęła na przyspieszenie komunikacji, szczególnie wśród użytkowników mobilnych.
Jak biznesowo wykorzystać Facebook Reactions?
Dotąd pod postami widoczne były jedynie komentarze użytkowników, co czasem utrudniało interpretację i wydźwięk wypowiedzi. Natomiast teraz, odbiorca zyskał możliwość skuteczniejszej komunikacji w postaci tekstu, połączonego z odpowiednią emotikoną. Jeżeli użytkownik nie ma ochoty na pisanie komentarzy i tak możesz uzyskać informację na temat jego opinii, dotyczącej np. Twojej firmy, poprzez analizę emoji.
Zmiana nr 2: Facebook Live
Funkcja ta umożliwia transmisję wideo live z dowolnego miejsca na świecie za pomocą tabletu lub telefonu. By z tego korzystać potrzeba jedynie dostępu do internetu. Dodatkowo, gdy transmisja się zakończy, zapisuje się ona na osi czasu, co pozwala na jej późniejsze odtworzenie.
Jak rozpocząć transmisję na żywo?
Transmisję na żywo można prowadzić, korzystając z aplikacji Facebook dla urządzeń z systemem Android lub iOS.
- Dotknij opcji Co słychać? w górnej części aktualności.
- Dotknij opcji Rozpocznij emisję.
- Zamieść opis transmisji (opcjonalne).
- Dotknij opcji Rozpocznij emisję.
- Gdy zechcesz zakończyć transmisję, dotknij opcji Zakończ.
Jak biznesowo wykorzystać Facebook Live?
Transmisja na żywo daje poczucie realnej rozmowy. Podczas jej trwania można m.in. swobodnie odpowiadać na komentarze. Dzięki takiej transmisji można w łatwy i szybki sposób na bieżąco przekazać ważne informacje, przeprowadzać krótkie spotkania czy po prostu spotkać się ze swoimi fanami. Pozwala to w znacznym stopniu zaoszczędzić czas.
Zmiana nr 3: Facebook Surround 360
Wiedzieliście, że Facebook od pewnego czasu pozwala nie tylko oglądać zdjęcia 360 stopni, ale także umieszczać je na profilu? Takie fotografie na komputerach można oglądać poprzez przeciąganie kursorem obrazu, natomiast na komórkach i tabletach jest to jeszcze łatwiejsze! Tu wystarczy jedynie obrócić urządzenie w powietrzu, aby cieszyć się poszczególnymi fragmentami fotografii! Ponadto zdjęcia „360” są specjalnie oznaczone (kulą z napisem 360), dzięki czemu łatwo odróżnimy je od pozostałych. Publikowanie tego typu zdjęć niczym nie różni się od dodawania zwykłych fotografii.
Jak biznesowo wykorzystać Facebook Surround 360?
Dla wielu branż fotografie „360” są nie lada gratką! Nie da się zaprzeczyć, że tego typu zdjęcia są ciekawsze i maksymalnie przyciągają uwagę odbiorców. Można to efektywnie wykorzystać we własnym biznesie. Przykładowo, zaprezentowane w ten sposób wnętrza restauracji, hoteli, mieszkań, dyskotek itd. dużo bardziej zainteresują potencjalnych klientów, niż zwykłe fotografie. Tym sposobem dodatkowo wzbudzimy także ich zaufanie, gdy pozwolimy obejrzeć wnętrze naszej firmy.
Poza wyżej wymienionymi plusami, korzystając z tego typu rozwiązań, udowadniamy, że nasza firma jest na bieżąco ze wszystkimi nowinkami- co jest ogromną zaletą w oczach odbiorców.
Fotografie „360” idealnie sprawdzą się dla: kancelarii prawnych, gabinetów stomatologicznych, uczelni wyższych, restauracji, hoteli, dyskotek, mieszkań na sprzedaż, warsztatów samochodowych itp.
Facebook Ads- Zasada 20%
Zapewne wielu specjalistów SEM odetchnęło z ulgą gdy na początku czerwca Facebook ogłosił, że zasada odrzucania reklam, zawierających więcej niż 20% tekstu, już nie będzie istnieć!
Jednakże ta pozytywna wiadomość ma też pewien minus… okazuje się, że projekty reklamowe, które przekroczą magiczne 20% tekstu, będą nie tylko miały mniejsze zasięgi, ale również ich koszt będzie znacznie wyższy.
Utrudnienie to, Facebook tłumaczy dbałością o użytkowników. Założeniem portalu Marka Zuckerberga jest, aby odbiorcy mogli otrzymywać ciekawe reklamy, a reklamodawcy- użytkowników, którzy są zainteresowani promowanymi treściami.
Niewątpliwie kolejną zaletą jest również to, że przy tej zmianie Facebook udoskonalił także narzędzie do sprawdzania zawartości tekstu znajdującego się na grafice. Już nie trzeba zaznaczać ręcznie prostokątów. Analiza grafiki jest w pełni zautomatyzowana.
Ograniczenia Facebooka nie dotyczą:
- fotografii okładek książek, opakowań, produktów itd.,
- plakatów,
- infografik,
- regulaminów,
- zrzutów ekranów
Uwaga: Jeżeli uważasz, że Twoja reklama powinna być przepuszczona bez większych utrudnień- zawsze możesz także zgłosić taki przypadek samodzielnie do Facebooka.