Profil konsumenta w Social Media
Social Media są obecnie jednym z najpotężniejszych kanałów promocyjnych i komunikacyjnych marki. Jednak zanim przystąpimy do tworzenia strategii naszych działań w SM warto poznać ogólny profil typowego konsumenta w Social Media!
Odbiorca w Social Media:
- oczekuje od marki, że jego sprawy zostaną potraktowane priorytetowo i sprawnie załatwione, najszybciej jak to możliwe. Rada: Nieoceniona jest szybka reakcja, bez względu na to, czy dotyczy prywatnych wiadomości na portalach, czy komentarzy do artykułu na Twoim blogu
- poszukuje nie tylko informacji o interesujących go produktach/usługach, ale także oczekuje wsparcia w procesie zakupowym i opieki po sprzedaży. Rada: Powinniśmy budować pozytywne relacje na wszystkich etapach styczności konsumenta z naszą marką. Pamiętajmy również o tym, że jeżeli dany konsument jeszcze nie jest naszym klientem, to nie oznacza, że w przyszłości nim nie będzie. Obecnie bardziej przywiązujemy się do firm, które posiadają szybko reagujący support, czy po kontakcie z którymi- czujemy się zaopiekowani
- interesują go spersonalizowane treści Rada: Zawsze staraj się przekazać odbiorcy treść, jak najlepiej dopasowaną do jego gustu, zainteresowań. Wykorzystanie nowinek technologicznych będzie dodatkowym atutem
- oczekuje od marki użytecznych treści, które nie będą komunikatami reklamowymi Rada: obecnie, przy ogromnie pojawiających się reklam, konsumenci dużo bardziej ceną treści praktyczne, przydatne, możliwe do łatwego zastosowania. Pamiętajmy więc, aby w strategii promocyjnej postawić na budowanie relacji z klientem poprzez opowieść, niż epatowanie logotypem i nazwą brandu
- pragnie dialogu i relacji Rada: Dbaj o świetny kontakt z całą zgromadzoną wokół Twojej marki społecznością, szczególnie na poszczególnych etapach ścieżki zakupowej
Fajny wpis, jestem właśnie na etapie zakładania profilu na Facebooku dla mojej firmy. Może jakiś dłuższy artykuł?. W sieci jest dużo poradników ale mało wartościowych.
Its like you learn my thoughts! You appear to know a lot approximately this, like you wrote the guide in it or something. I feel that you simply can do with some % to pressure the message home a little bit, however instead of that, that is great blog. A great read. I will definitely be back.
tanielSr