Wielki potencjał reklam na YouTube

2

Czy wiesz, że wyszukiwarka YouTube jest drugą co do popularności wyszukiwarką po Google Search? A ponad połowa światowych Internautów, czyli ponad miliard użytkowników- odwiedza YouTube przynajmniej raz dziennie? Może zainteresuje Cię również fakt, że YouTube posiada wersje lokalne w 88 krajach i jest dostępny w 76 językach? Warto również wiedzieć, że ten kanał używa 75% polskich internautów!

Poziom trudności:

Artykuł opracowaliśmy dla osób, które znają już podstawy tworzenia reklam Google AdWords i chciałyby poszerzyć wiedze z zakresu tworzenia reklam na portal Youtube.

Trochę ciekawych statystyk

YouTube od początku swojego istnienia, czyli od roku 2005 jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się witryn internetowych. Co minutę dodawanych jest tam ponad 100 godzin materiału wideo, a liczba użytkowników to około miliard miesięcznie! Dzięki temu internauci oglądają miesięcznie ponad 6 mld godzin wideo.

Jednocześnie, każdego miesiąca, użytkownicy wyszukują interesujące filmiki na tym kanale ponad 3 mld razy. To sprawia, że wyszukiwarka YouTube osiąga większe wyniki wyszukań niż łącznie Bing, Yahoo, Ask czy AOL.

Analizując statystyki, nie jest również zaskoczeniem, że główna grupa użytkowników YouTube to osoby w wieku 18-34 lat.

Fakty mówią same za siebie! Niezaprzeczalnie YouTube jest miejscem w którym warto być obecnym, nie tylko od strony użytkownika, ale także reklamodawcy!

 

Jak się reklamować? Rodzaje reklam na YouTube

YouTube oferuje kilka atrakcyjnych formatów reklam. Ich wybór zależy m.in. od branży, naszych celów itp. Generalnie możemy się reklamować, wykorzystując 3 sposoby:

Reklama poprzez banery reklamowe

Występują w formie graficznej i tekstowej, pojawiają się na danym filmie lub obok niego. Dzielą się na reklamy displayowe i nakładki reklamowe. Jeśli zdecydujemy się na ten typ reklam, zapłacimy za wyświetlenie lub kliknięcie (reklama displayowa) lub za samo kliknięcie (nakładka)

Rezerwacje

Jest to najłatwiejszy sposób dla początkującego reklamodawcy, gdyż zarówno ich stworzeniem, jak i optymalizacją zajmują się specjaliści w zespole reklamowym Google. Jednakże reklamy te wymagają z góry określonego budżetu. Rezerwacje reklam najlepiej sprawdzają się w kampaniach, które mają budować świadomość marki – np. w przypadku wchodzenia na nowe rynki, promowania nowych produktów i usług lub zmiany wizerunku produktu albo usługi. Rozliczenie tych reklam odbywa się na dwa sposoby. W modelu CPM- zapłacimy za miejsce reklamowe po ustalonej cenie tysiąca wyświetleń. W modelu CPD- opłata za wyświetlenie naliczana jest za stałą stawkę dzienną.

Model CPD dotyczy głównie mastheadu, czyli reklamy na stronie głównej YouTube. Natomiast model CPM- dotyczy standardowych reklam In-Stream i In-Stream Select.

Reklamy in-Stream, są to reklamy odtwarzane przed filmami, których nie można pominąć i mogą trwać maksymalnie 15 lub 30 sekund. Natomiast reklamy In-Stream Select różnią się od In-Stream tym, że użytkownik z łatwością może je pominąć po upływie 5 sekund i mogą trwać maksymalnie do 60 sekund.

Wykorzystanie systemu Google AdWords

Ten sposób pozwala reklamodawcy na samodzielne ustawienie kampanii, jej optymalizację i ciągłe kontrolowanie budżetu. W tym przypadku, możemy wykorzystać dwa formaty reklamowe: TrueView Discovery i TrueView In-Stream.

Reklama TrueView Discovery, przedstawia miniaturę filmu oraz krótki tekst. Wyświetla się w Sieci Reklamowej Google, obok filmów w YouTube, w wynikach wyszukiwania serwisu, a także na stronie głównej YouTube. Ciekawe jest także to, że reklama może pojawić się również na stronie odtwarzania filmu- jako nakładka. Za ten format zapłacimy wtedy, gdy użytkownik kliknie w miniaturę i rozpocznie oglądanie promowanego filmu.

Reklamy TrueView Discovery mogą przybierać formy:

  • reklamy na stronie głównej Youtube
  • reklamy w Sieci Reklamowej Google
  • reklamy w wynikach wyszukiwania Youtube
  • reklamy wyświetlanej przy podobnych filmach Youtube
  • nakładki tekstowej na filmach

Jak możemy kierować reklamy TrueView Discovery?

  • na słowa kluczowe
  • na miejsca docelowe
  • na zainteresowania
  • na tematy
  • na demografię
  • na listy remarketingowe
  • na lokalizację

Z kolei TrueView In-Stream, to reklamy pojawiające się przed rozpoczęciem filmu, w jego trakcie lub po zakończeniu.

Naliczanie opłaty za ten format rozpocznie się po obejrzeniu pierwszych 30 sekund lub całej reklamy. Opłaty zostaną pobrane również wtedy, gdy użytkownik wejdzie w interakcje z filmem (kliknie nakładkę, kartę lub baner). Jest to szczególnie ważne dlatego, że każdą reklamę TrueView In-Strem po upływie 5 sekund od rozpoczęcia można pominąć jednym kliknięciem.

Zastosowanie reklam TrueView In-Stream:

  • umożliwia szybkie zbudowanie oglądalności danego filmu
  • poprzez różne formy kierowania reklamy umożliwia precyzyjne dotarcie do wybranej grupy użytkowników
  • jest to jedna z tańszych form stworzenia kampanii wideo o szerokim zasięgu

Bumper Ads

Bumper Ads to reklama stworzona z myślą o użytkownikach mobilnych. W telefonach dużo trudniej umieścić np. reklamy banerowe z uwagi na dość ograniczoną powierzchnię. Z pomocą przychodzi Bumper Ads. Są to krótkie wideo, mające 6 sekund, których nie można pominąć. Głównym zadaniem takich reklam jest zachęcenie użytkownika do obejrzenia dłuższej wersji wideo. Bumper Ads są więc opcją, wartą przetestowania przez każdego reklamodawcę.

 

Reasumując 3 najważniejsze powody, dla których warto wykorzystywać YouTube w swojej strategii działań reklamowych to:

  • duży zasięg reklam przy stosunkowo niskim koszcie
  • płacimy tylko za obejrzenia reklamy. Wszelkie kliknięcia w reklamę są darmowe
  • w przypadku reklam In-Stream jest możliwe wyłączenie reklamy po 5s., co powoduje, że osoby, które obejrzały reklamę do końca, są nią mocno zainteresowane
2 Komentarzy
  1. Ania Zwijacz

    Właśnie jestem na etapie tworzenia kampanii dla mojej firmy. Znacie może kogoś kto zajmuje się profesjonalnie takimi usługami i moglibyście mi polecić/

  2. Kacper

    Świetny wpis

Dodaj swój komentarz do artykułu